2011 MAMA@1129


シンガポールに降臨するしうぉんさんの神々しさちょっとやばい。ていうかシャツ引きちぎった意味w最初から裸ジャケットにしてやれよ・・・濡れた胸筋に揺れるゴールドが映えまくってるよ・・・でもいぇそんさんの雄叫びは少しも霞んでないですかっこいい・・・!!(;∇;)スパショからイェソンさんが色男にしか見えないんだけど韓国の方にいぇそんさんかっこいい(はあと)って言うと笑われるって本当ですか^∇^国境の壁^∇^いぇそんさんちょうかっこいいですし・・・
しかし何はともあれこのきゅひょんくんが全てを持っていきました




トゥクソラ!!かわゆーーーーー!!

ついったーでもようやくソラちゃんにフォローしてもらえたみたいで(笑)ウギョルかわゆいよ〜今はいとくさんの出身校に赴いて制服デート中なんですが、屋上でシャボン玉を飛ばすトゥクソラのかわいさ・・・おっきなリュックから次々プレゼント(←ヨーヨーとかお菓子とか><)を出すソラちゃんにでっれでれのいとくさんが「自分がどれだけかわいいか知ってますか?///」とかもう確実に今年一番の床ノシをしましたよね。でもいとくさんの気持ち分かるよお><荒い画面越しでも転がるほど可愛いんだから目の前で表情豊かなソラちゃんのはにかみを見ているいとくさんは・・・!(;∇;)ソラちゃんとのリュック攻防戦なんてただのバカップルでしたありがとうございました



受賞シーンでのいとくさんのスピーチの英訳をお借りしました。

Hi, Singapore, with our members SJ, together passed the gorgeous 20th generation, very thanks to you all. Has experienced so many difficult things and its countless, the members are together helping and support each other, and also for the member who can not been together here, now maybe is watching tv, and also for the member who are far in the distance, I love you.
And also for our best and bigest fanclub, when there is no one who give us approval, when there is nobody knowing us, let us to become a best and famous people, the fan’s name, makes me feel great scene of E.L.F from all around the world, thank you all once again!
We SJ are like ugly duck, we are expecting one day until the ugly duck to become a swan, always helping a lot of SMent CEO Lee Sooman, and Kim Yingmin …etc and also who wrote the song for our Sorry Sorry of Yu Yunjin teacher, thanks a lot.
Keep named and thanks for those who helping SUPER JUNIOR;
Sincerely thanks to you all. Maybe this is the last award ceremory before I enlisted the army so this is a very memorable ceremony, we will continue to work hard to become a best SuperJunior ever in the future. Thank you everyone.
<Translation: Belongs to us@TaiwanLuvSJ>

ひたむきさはどういう形であってもちゃんと伝わってくるんだなと、いとくさんがえるぷさんに向けて何かを伝えようとするたびに思います。デビューからのこれまでと、いとくさんにとってのこれからの二年の本当の重さは私には想像でしかないけれど、いとくさんがファンに残してあげたいと思っているものが手に入るといいね。